מגמות ירוקות מהפכניות בדרך אליך

יזמי נדל”ן מנוסים מוצאים תועלת ועניין רב בבחינת המגמות הירוקות שעומדות לשנות את הדרך בהם נבנים בניינים ומתוכננות ערים. הם עושים זאת בזהירות מאחר שצפונות העתיד נסתרות מכולנו אבל מבינים שלא תהיה ברירה לכל העולם אלא להפוך לירוק יותר.

מאחר שערי העולם נמצאות בשטף מתמיד של בניה על מנת להכיל אוכלוסיות אורבניות שצומחות במהירות, הגישה הסטנדרטית לעיצוב עירוני השתנתה אין ספור פעמים לאורך הדורות. המגמה החדשה, לעיצוב בר-קיימא עבור ערים ירוקות יותר, כבר רוחש ובוחש בעולמנו זה שנים.

תכנון ירוק בר קיימא מסתכם בשתי מטרות עיקריות: שימור אנרגיה והפחתת הפסולת. כדאי לשים לב לחידושים הרבים שמספקים את המטרות הללו. אחרי הכל, הם יכולים להיות מכתיבי מגמות העיצוב העירוני בעתיד, בכל הנוגע לבנייה ולשיפוץ. ארבע המגמות הבאות עשויות להפוך סופר פופולריות, ממש בקרוב, בערים שפיתוח בר קיימא עומד בראש מעייניהן.

תחבורה מהירה:

העתיד של אלון מאסק, אותו הוא מכנה ‘הייפר-לופ’, נמצא בתכנון ובדיקות לאורך שנים, ולאחרונה אף נערך המבחן הציבורי הראשון. יתכן שיעברו שנים רבות עד שהחזון הזה יהפוך למציאות אבל זה לא הרעיון הראשון מסוגו: רכבות ‘קליע’, שנעות במהירויות גבוהות, ניתן למצוא כבר ביפן, בסין, בצרפת, בגרמניה, ברוסיה, בדרום קוריאה, בארה”ב, ובמדינות אחרות.

למרות מחירן הגבוה, רכבות מהירות כאלה הן בדרך כלל ידידותיות לסביבה ושומרות עליה על ידי שימוש בחלופה לדלק, בו נעשה שימוש עצום בתחבורה הציבורית. מבט קצר אל המתרחש בקליפורניה ילמד אותנו ששימוש במסילות רכבת מהירות שפועלות על חשמל, מפחיתות משמעותית את הצורך במכוניות שמונעות על ידי דלק. גם בערי העתיד, צמצום הצורך ברכב ובטיסות על ידי הקמת קווי רכבות מהירות וחשמליות, יחסוך באופן דרמטי את צריכת האנרגיה ויסייע רבות בהפחתת הזיהום.

בניינים צפים:

במציאות בה כל כך הרבה קרקעות “נדרסות” לטובת האדם, הרחבת רעיון שיכון בני האדם למגורים על המים יכולה לשמר אזורים ירוקים שיעשה בהם שימוש ירוק יותר מאשר רק למגורים. כיום ישנם כבר סוגים שונים של ‘אדריכלות צפה’ שתוכננה בדיוק כך – להוות פתרון עירוני ידידותי לסביבה.

אם זה נשמע כמו מדע בדיוני למישהו – יחידות דיור צפות כבר קיימות בעולם. לדוגמה, ‘WaterNest 100’ שתוכנן על ידי חברת ‘EcoFloLife’ עשוי רובו ככולו (98 אחוזים) מחומרים למחזור, עם פאנלים פוטו-אלקטריים שמוטבעים על גג המבנה עבור מחזור אנרגיה סולארית לדייריו. בתיאוריה, חדשנות כזו יכולה לשמש ערים שלמות.

 

מחזור מים:

הבצורות והמחסור במזון צפויים להיות נפוצים יותר ויותר עם גידול האוכלוסין, מפני שאספקת המים והמזון ​​הולכת ומתמעטת כל עוד כדור הארץ מתחמם. האמריקאים בפרט משתמשים ב-100 גלונים של מים בכל יום, 95 אחוזים מהם מבוזבזים. עם נתונים כאלה אין בכלל ספק שיש דרך יעילה יותר לחסוך במים, בתוך הערים ומחוץ להן.

המושג ‘מים אפורים’ מתייחס למים בכיורים, במקלחות, במכונות כביסה וכיוצא באלה, ולמעשה לכל זרם מים בשימוש האדם, למעט מי האסלה. את המים האפורים האלה, בתוספת מי הגשמים, ניתן לנהל טוב יותר על ידי הפקתם לשימוש חוזר בסביבה העירונית, באמצעות מערכות בקנה מידה גדול וחידושים בקנה מידה קטן כמו מקלחת ההייטק הזו, שממחזרת מים תוך כדי המקלחת.

חשמל סולארי:

השמש היא אחת הצורות היעילות ואחד המשאבים הגדולים ביותר לשימוש אנרגיה ירוקה. אבל, למרות כל ה’הייפ’ סביבה, היא מעוררת כמה בעיות מפתח ועיקרן תחילה – העובדה כי אור השמש לא תמיד שם, בוודאי שלא במלוא עוצמתה. עם זאת, הטכנולוגיה הסולארית הופכת לטובה ויעילה יותר ככל שחולף הזמן, ואור השמש נאגר בקלות רבה יותר עבור שעות בהן השמש לא זורחת או מוסתרת על ידי עננים.

חברה שוודית מצאה פתרון והצליחה לספק כוח ל-24 בתים עם צלחת פוטו-אלקטרית אחת. במקביל, חברת ‘טסלה’ מציעה כיום סוללה סולארית במחיר הזול ביותר עד כה. פתרונות אינדיבידואליים כאלה ניתנים להרחבה וליישום באזורים עירוניים, כמו כבישים סולאריים שקיימים כבר בהולנד, ומייצרים כמות מספקת של חשמל לשנה שלמה.

אלה הם רק חלק קטן מהחידושים שעשויים להשפיע ​​על תכנון בר-קיימא בערי העולם. בין אם שמתם לב לכך יותר או פחות, כולנו עוברים אל עתיד מודע יותר לסביבה, לא כי כולנו הופכים ירוקים כמו שלכולנו אין ברירה. בין אם בבת אחת או קצת בכל פעם, מגמת התכנון הירוק לא מראה שום סימן של דעיכה בזמן הקרוב, ולכן חכם יהיה עבור כל נדל”ניסט לשים לב לתופעה ולהתאים את עצמו למגמה הירוקה.

לפרטים ירוקים, לייעוץ וליווי בבניה ירוקה צרו איתנו קשר במספר 1-700-701-075 או מלאו את פרטיכם למעלה משמאל, ונחזור אליכם בהקדם.

הטבה ירוקה: פגישה ראשונה עם מלווה מוסמך לבניה ירוקה – ללא תשלום!

תכנון ירוק
לקבלת הצעת מחיר ללא התחייבות

    הודעתך נשלחה בהצלחה!
    נהיה בקשר בהקדם