כנס חינוך סביבתי בהשתתפות בית ספר שחקים

 

חינוך לקיימות בבית ספר למחוננים ומצטיינים במעלה אדומים

 

ב- 9 באפריל 2014 יתקיים בסמינר הקיבוצים הכנס השנתי ה 14 לחינוך סביבתי תשע”ד
“אדם בתוך מקום הוא גָּר: על חינוך, מקומיות וקיימות”.

כנס החינוך הסביבתי לשנת תשע”ד יעסוק בשאלות של חינוך מבוסס מקום, קשר בין בית הספר לקהילה, זהות ותחושת שייכות למקום וזיקתם לקיימות, בתיאוריה, מחקר ופרקטיקה.
במהלך הכנס תוצג תערוכת פוסטרים ויתקיים מושב להצגתם.

בתערוכת הפוסטרים  נבחר להשתתף בית ספר “שחקים” למחוננים ומצטיינים מהישוב מעלה אדומים בניהולה של בת שבע – בראון .

בית הספר נבחר בעקבות קורס קיימות בגישת הפרמקלצ’ר לילדים בכיתות ה’,ו’,ז’ ו-ח’ אותו העבירה הלית פינטו –  מנחה בבית הספר, מנכ״לית חברת תכנון ירוק בע״מ – ייעוץ וליווי לבניה ירוקה ופרוייקטים אקולוגים.

תערוכת פוסטרים כנס חינוך סביבתי 2014

תערוכת פוסטרים בית ספר שחקים מעלה אדומים כנס חינוך סביבתי תשע”ד 2014

במסגרת הפרויקט התנסו התלמידים בפתרונות גידול מזון באמצעות תכנון חוות חלון, משטחי עץ, שקי מזון כלבים  ופחי צבע מפלסטיק בשימוש חוזר.

 

קורס קיימות בגישת פרמקלצ’ר
הקורס נועד למצוא פתרונות בימים שמשאבי הטבע מדלדלים במהירות, מחירי המזון מטפסים ומקורות המזון מתרחקים ואוזלים.  בית הספר מעודד את תלמידיו לצאת לסביבת למידה חווייתית ולפתח רעיונות יצירתיים בין היתר לגידולי מזון בני קיימא בביתם ובבית ספרם.


מטרות הקורס

מטרות הקורס בגישת פרמקלצ’ר מיקדו את התלמידים כיצד למצוא פתרונות ישימים, המבוססים על עקרונות הקיימות תוך שמירה על איזון אקולוגי. להמחיש להם כיצד הם יכולים לקיים את עצמם בהתבסס על מה שנמצא סביבם. איך ניתן לשמור על אוצרות הטבע בהיבט של קהילה, סביבה וכלכלה.

הילדים בני 10-13 הכירו והבינו את המושג ביומימיקרי (bio=life  mimesis=imitate ), חוו מהו איזון אקולוגי והתנסו בגידול מזון גם כשאין גינה נוחה לגידול. הקורס המחיש לתלמידים הצעירים איך להפוך ידע תיאורטי לגידול צמחיה בסביבה לא אידיאלית ובתנאים לא שגרתיים.

התלמידים התנסו בארבעה פתרונות לגידול צמחיה

פתרון ראשון
הקמנו חוות חלון עם בבקבוקי שתיה בשימוש חוזר, המבוססת על מערכת הידרופונית.

חוות חלון גידול צמחים

חוות חלון גידול צמחים

 

פתרון שני
שימוש חוזר במשטחי עץ התלויים על הקיר, אותם עטפנו בבדים. באדמת המילוי שתלנו צמחי מאכל ונוי, פיתחנו מערכת השקיה
עצמאית חסכונית, המקיימת את עצמה.

גידול צמחים במשטחי עץ הלית פינטו

גידול צמחים במשטחי עץ

פתרון שלישי
שימוש חוזר בפחי צבע מפלסטיק, מילוי באדמה ויצירת חורים לשתילת צמחי מאכל ונוי. ההשקיה
בוצעה על ידי בד יונק מים ממאגר מים מתחתית הפח, הצמחים ינקו מים על פי צרכיהם.

גידול צמחים על ידי שימוש חוזר בפחי צבע מפלסטיק

גידול צמחים על ידי שימוש חוזר בפחי צבע מפלסטיק

פתרון רביעי
שימוש חוזר בשק אוכל של כלבים, שחוררו כדי לשתול צמחי מאכל ונוי. 3 צינורות שקופים נטמנו
באדמה, בהם הזרמנו מים להשקיה. הצינורות השקופים שימשו גם כמד למדידת גובה המים.

קורס פרמקלצ'ר בהנחיית הלית פינטו

גידול צמחים על ידי שימוש חוזר בשקי אוכל של כלבים

 

במהלך הפרויקט, התלמידים תכננו ובנו מערכות חקלאיות ידידותיות לסביבה, וגידלו הגידולים בשטח מצומצם, בתוך חיסכון בזמן, מים וכוח אדם.

כנס חינוך סביבתי יתקיים ב- 9.4.14 בסמינר הקיבוצים.

ב- 1 באפריל 2014, השתתפה הלית פינטו עם קבוצת תלמידים מבית ספר “שחקים” לתחרות ביומימיקרי ארצית שהתקיימה ברמת הנדיב. התלמידים זכו במקום השני והמכובד עם פרויקט ביומימיקרי בנושא לטאת השטן.

 

 

 

.

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

לקבלת הצעה או שיחת ייעוץ עם מלווה מוסמך לבנייה ירוקה
התקשרו לטלפון 1-700-701-075
או לחצו כאן להשארת פרטיכם. ** פגישת ייעוץ ראשונית ללא תשלום או התחייבות.

 

 

 

.

פורסם בקטגוריה מאמרים, עם התגים , , , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.